Tuesday, March 31, 2009

Yang tidak bernama

Kerna aku tidak menemui kau dirumah
Aku menyusulmu disini
Aku enggan keluar selagi kau tidak mendengar
Aku ingin mengulit batinmu yang terluka
Kepada jiwa yang mengajarku maksud baik
Mata air yang membasuh luka-lukaku..
Kini rumah kita tidak semeriah dulu lagi
Kini rumah kita terasa sunyi..
Kini rumah kita tidak ada yang bertegur sapa
Apa lagi perlu diperkatakan?
Semua orang tahu hidup sudah berubah
Tak usah kau tahu aku mengejar
Menggadah wajahmu
Menyiram benih harapan
Nyawaku bisa tergadai
Semuanya hancur didasar yang dalam
Gelap.
Hening.
Sunyi dan dingin.
Tanpa ada sesiapa..
Bila kau dibuang
Kau tersedar aku yang jauh terbenam
Baru kau sedar aku pernah menyusulmu..
Biar tubuh hancur dikubur,
Tapi semangatku tidak pernah terkubur!

No comments:

Post a Comment