Friday, September 11, 2009

KAU DAN AKU



Berbeda jalan cerita
Tanpa memahami
Bertemu tanpa bicara
Namun terasa ingin mengerti kamu
Tidak mengerti perasaan ini
Gelisah tentang dirimu
Ingin mengerti rasamu
Ingin membelai wajahmu
Walau tanpa sedar
Apa yang kurasa
Tak kusedari
Kau dan aku
Satu cerita seribu persoalan tak terjawab
Mungkin kah ini sebenarnya
sepenuh rasaku..
Atau cuma prihatin ku..
Gelisah..aku rindu..
aku memerlukan perhatian darimu
Tak mengerti apa yang kurasa
Namun sejujurnya aku ingin
Bersama kamu
Meluangkan setiap detik masa
Biar dengan dirimu
Tanpa kufahami aku
Ingin kau bahagia
Akukah tercipta buatmu?
Akukah mampu mencintai dirimu..
Kau dan aku..
Tak terungkap
Namun aku tidak mahu melepaskanmu
Seperti aku menginginkan mu sepenuh hatiku
Apa yang ku alami sukar kumengerti
Tapi yakin..
Aku ingin membahagiakanmu
Dengan sayangku..
Dengan cintaku..
Kembali dalam dakapku
Kala kau terasa keseorangan
Kembali kepada aku..hanya aku.
Mungkin aku tidak bisa menemanimu
Mungkin aku tak bisa ada waktu buatmu
Mungkin aku tidak mampu memberi
Waktu panjang dalam hidupku
Yakinlah kau hanya untukku
Yakinlah aku akan memberi
Apa yang kau perlu..
Aku menunggumu
Sedia membahagiakan dirimu
Sampai tertutup mata..

No comments:

Post a Comment