Thursday, December 31, 2009

Update!Update..!!ehehe Rumah Malaysia-Abassiah Kaherah Cairo.

Salam Semalaysia..salam Mesir..hee..^_^ Miss me?lama tak update kan…huuuuu~

Aduuhh nak sangat…sangat..sangat online update blog yang dah berminggu tak diupdate…tapi memandangkan aku ada komitmen lain kat sini, aku kena utamakan kerja aku dulu. Errk tak la workaholic tapi sekadar menjalankan tanggungjawab. Sekarang aku kat sini (Egypt) kena panggil Ms Reporter..ahaha..nak tergelak gak bila dapat gelaran tu. Bukan apa, asal gi memana je aku dok usung note and laporan bertulis untuk catatan. Panggilan tue aku dapat dari tourist guide kitaorang-En. Islam..ceta dia camnie, dia tanya aku.

Mr.islam(tourist guide): “Yoyo, what is yo doing?u always writing on something wherever/whenever u go..”

Yoyo: (aku jawab ngan muka blur)”umm?..oowh..(tersengih) im writing. Just doing some report. Its my job. Wherever/whenever we go visiting places I must write report.”

Mr.islam(tourist guide): hurm?ok.continue..continue.

Pastu asal dia nak tegur aku je, dia akan cakap..”Yes, Ms Reporter.can we go now?”
Yes,Ms reporter r u tired?r u ok?u hungry?or u want to continue ur work?
Pelik..blur..nak tergelak tergolek2 pun ada. Nta napa nak panggil aku reporter?..cuba la panggil aku paparazzi ke? macho la sket..ehee *sbb kat cni keja aku snap gmbar bnyk2 nasib bawa external n pendrive-backup.

Aku kat Kaherah sekarang. Somewhere kat Cairo gak. Kira ni rumah ke-4 asek bertukar2 ja. 1st day sampai mginap kat Delmon international Hotel, pastu Grand Hotel, pastu bermalam sehari kat Mount.Sinai..skg kat Hari ni semua member kuar gi Baazar Khan El Khalili termasuk En.Masri sekali.Semua dok lepas gian shopping sakan untuk geng, family dan sama waktu dengannya.. Arini aku stay bilik je, tak kuar tangan dok laju je taip report (tu pun tak siap g..meencik!!wuuuwu..T_T nak rehat tapi….) uhmm..aku tgh rest la ni…..sebab kepala dah pening dari pagi smpai malam dok taip2 memanjang jee….wuuwu~T_T Tadi aku layan hot Nescafe 3in1 + hot chocolate corona selang seli-untuk kekuatan tenaga batin + extra power gaban supaya leh wat report. Arrrgghh~tapi sakit tak gak hilang..lenguh gak tengkuk asek tegak, aku tutup mata jap baring letak pala kat meja…huhuhu~@_@

Update perkembangan aku yang dah dekat 9hari kat Cairo ni,wuuwu..Hati meronta nak balik Malaysia nak makan mknn Malaysia!!!uhhhh rindu gilee…ari tu kitaorang g rumah Malaysia di Aku still selsema. Demam da ok,Alhamduillah. Maybe sebab environment kat cni terlalu segar udaranya sejuk walaupun matahari bersinar mcm biasa, angin senantiasa bertiup umpama aircond..uhuhu..memang selsema tak baik la jawabnyee…(bukan aku je selsema semua geng aku pun sama..ehehe jasa baik tisu sangat diperlukan pada saat2 skg…ngeh.ngeh) kat cni sejuk gila~nak mandi pun kadang2 pikir 2x tau..ahaks! XD bukan apa..sejuk gile weh mcm air batu!kalau buka heater pun tak leh lama..sbb tak tau ar..pemanas air kat cni, cepat sgt sejuk..wuuu..~Kat dalam bilik tak on aircond, kipas pun kami akan berselimut hatta waktu tenghari..memang sjuk. So, jgn heran karang aku publish gmbr kitaorg mcm org sakai je pakai bju sweater tebal..ahahaa..

Nnt aku update gmbar2 cun, untuk tatapan umum.leh la layan jap.Uhmm..wlpun dorang tak galakkan nak publish, tapi aku tetap degil..nak jugak..nak jugak!!tak kira.
InsyaAllah kami balik 6hb Januari 2010..aku kat Cairo bersama delegasi ni lagi 5/6 hari gi..arr..hadooi lama gilee!!Tak sabar nak balik Malaysia. Aku sayang negara aku..sayang orang2 yang tersayang yang ada di Malaysia..hee..

p/s:skg kat waktu Egypt jam 05.22 subuh. Agaknya kat Malaysia skg 11.25 pagi. Hari rabu tu kami lawat University Alexandria. Hari ni plak kami lawat University Al-Azhaar.uhh~Tak sabar!^_^

No comments:

Post a Comment