Tuesday, July 5, 2011

Sisa

Lama aku terdiam.Aku telan tersekat. Pembuluh darah sesak. Terasa perit didalam hati.Aku keliru sekejap, tentang satu rasa yang menjadi sisa. Aku buka folder, kemas file. Mata aku meragui gambar ni.Aku cuba cari apa rasa ini. Masih tersisa belum habis.Kepingan gambar yang aku ingat aku dah deleted.Tapi rupanya tak kan pernah aku sanggup.Tidak pernah ada kekuatan untuk hapuskan. Walaupun aku tahu.Tapi aku kumpul sisa-sisa rasa untuk aku simpan rapat tersembunyi dalam hati aku (dalam-dalam)

Mata itu, mana mungkin aku lupa..kening itu.Redup sayu itu.Malah senyuman gelak tawa. Pertama kalinya sebuah rasa yang tidak pernah aku alami. Perasaan ingin bersama sampai akhir waktu. Menjadi satu kesakitan yang tidak mungkin sembuh atau terganti. Satu lagu yang aku dengar buat aku luluh.Terdiam.Tanpa sedar menusuk-nusuk..Terngiang-ngiang. Ya, benci. Itu sahaja cara untuk hapuskan kewujudan yang terjadi. Tapi jauh tersasar ada sisa yang aku rindu. Bukan benci semata. Sisa yang paling aku takuti. Sisa cinta. Mungkin menipu diri sendiri satu perbuatan yang memedihkan.Tapi perlu dteruskan untuk melihat bahagia.Bahagiakah..iya aku bahagia, cuma akan lebih membahagiakan bila sisa-sisa itu menjadi satu rasa abadi milik aku dan dia.

Entah.Mungkinkah sisa rasa yang pernah menjadi miliknya, menjadi milik aku..tidak pernah mahu melupakan.  Bagaimana jika ada sisa rindu untuk merindu aku?Bagaimana harus aku hadapi.Sedang aku juga punya sisa-sisa rindu.Yang sentiasa aku rindu.Mungkin suatu saat Tuhan mengizinkan aku tahu, yang sisa itu berbaki disebelah sana.Kesakitan dan rasa benci sebenarnya sisa cinta yang menguji. Semoga saja yang tersisa itu tidak pernah hilang. 


Aku terdiam.

No comments:

Post a Comment