Monday, February 16, 2009

ORANG YANG INGIN AKU TEMUI..mungkin DIA?

Aku ingin mencari seseorang...Aku mencari seorang kekasih..bukan kawan...
Seseorang yang boleh bercakap dengan aku..Seseorang yang berada dengan aku ketika aku perlukan dia masa tu..Aku mencari seseorang yang bukannya berpura-pura..Seorang yang tak takut mengatakan sesuatu rasa yang dia ingin katakan pada aku..Aku mencari seseorang yang memahami emosiku..Seseorang yang memahami perasaannya bila bersama aku..Seseorang yang boleh menjadi dirinya bila bersama aku..
Seseorang yang tahu aku perlukan dirinya bila bersamanya..Seseorang yang berkongsi dengan aku tentang apa yang aku rasa..Seseorang yang menjadi tempat aku mencurahkan rasa kasih sayangku..Seseorang yang susah nak mendefinisikan rasa itu..Tapi ia lahir ikhlas untuk menyayangi aku..Seseorang membuat aku rasa selamat bersama dengannya..Aku ingin mencari seseorang yang tahu membawa aku ke mana..Seseorang yang tahu dia perlukan aku untuk berkongsi perasaannya..Seseorang yang menunjukkan rasa ambil beratnya terhadap aku..Seseorang yang memikirkan..kaulah yang selama ini yang aku nantikan..

Adakah kau?
Mungkinkah kau..
Mungkin kau yang aku nantikan..
Bolehkah kau menjadi kepunyaan aku..
Bolehkah kau menjadi seseorang yang aku perlukan..

Aku mencari seseorang memahami kesedihanku.Aku mencari seseorang yang boleh aku berlari dapatkannya..Seseorang yang setia menemani aku kala hujan masih lagi belum berhenti..Seseorang yang menemaniku menangis sepanjang malam..Seseorang yang boleh menjadi bahu untuk aku menangis..Seseorang yang menghargai erti kehilangan..Seseorang yang boleh aku percaya hatinya benar..Aku ingin mencari seseorang yang menerima aku seadanya..Seseorang yang tahu aku menerima semua kelebihan dan kekurangannya..Seseorang yang tidak mengambil kesempatan atas sikapku yang mengambil berat tentang dirinya..atas sikapku yang akan menghargainya..atas kasih sayang yang aku berikan untuknya..Aku mencari seseorang yang ambil berat tentang diriku..Seseorang yang akan mendengar bila aku memanggilnya..Berkongsi rasa takut..cinta..dan aku ingin seseorang yang menyayangiku tapi tak terluah dengan kata-kata..Seseorang yang tahu..
Hanya kami sendiri yang mengetahui apa yang kami rasa..

Adakah kau?
Mungkinkah kau..
Mungkin kau yang aku nantikan..
Bolehkah kau menjadi kepunyaan aku..
Bolehkah kau menjadi seseorang yang aku perlukan..

Hmm..sebenarnya apa yang aku tulis nie merupakan sebuah lirik lagu..Lagu penyanyi yang bernama Cassie ”is it you”..Aku terjemahkan dalam bahasa melayu..Aku ambil lagu ni sebab aku suka lirik dia,hee..ada jugak la aku ‘tambah’ cikit2..Aku suka lirik nie sebab bila dengar ja lagu nie, huhu..bestla..mood dia buat aku hepi, yg bukan ja rancak tapi ayat atau lirik dia menepati apa yang aku rasa dalam mencari seseorang..kalau korang dengar mesti korang sependapat ngan aku. Hurmm..Nie la bestnya jadi penyanyi ni..kita dapat meluahkan isi hati atau apa yang kita ingin sampaikan melalui nyanyian. Kena lagi dapat sora yang cambest waa..sedap..hehe.Aku tak berapalah sangat suka cassie tapi lirik dia sempoi abess..hahaha..

No comments:

Post a Comment