Monday, February 16, 2009

SESAK

Kebelakangan ni aku rasa macam aku hilang sesuatu..ntahla..bukan barang..bukan orang….ntah la..aku pun tak faham kenapa aku rasa cam ni..Banyak benda buat hati aku sesak. Kadang2 tu bila aku nampak sesuatu tempat tu…hati aku jadi sesak..Kalau aku buat sesuatu kerja..hati aku tiba2 jadi sesak jugak..banyak benda buat aku sesak..dan perkara ni menyesakkan hati aku…huu~ masa tulis blog ni pun aku tgh sesak hati…Agaknya dah takda hati yang sudi mendengar aku..aku carilah sesuatu yang boleh membuatkan aku leraikan perasaan sesak ni..saja buat2 sibuk menulis..Sekurang2nya..sesak aku hilang buat malam nie..(Walaupun aku tau esok aku akan tetap berjiwa sesak) Nak cakap aku sibuk..yaa..benda tu merupakan salah satu penyelesaian buat aku sebenarnya..Aku saja menyibukkan diri untuk pujuk hati aku yang sesak…Aku sibuk ikut program, sibuk buat program, sibuk buat asgment, sibuk..untuk menghilangkan sesak…..huhu~sesak…sampaikan aku rasa aku tak bleh bernapas……

Aku rasa macam..huh…tak tau nak cakap camana..tapi aku rasa sangat sesak kat bahagian hati aku ni..Mungkin aku dah banyak tak mengingati Tuhan..(Kalau pun aku cakap aku selalu mengingati Dia, aku rasa itu belum mencukupi-ayat untuk memujuk hati sebenarnya huhu)Aku sesak…uhh...Aku rasa rasa sesak ni terjadi sebab aku jumpa seseorang..(yaa..aku tak nafikan)

Aku tak tau camna nak explain, tapi aku rasa kehilangan yang sangat....mungkin benda tu la buat aku rasa sesak..kadang2 buat aku teringat dekat seseorang tu..semalam aku balik jam6..aku jalan kaki naik bukit pastu aku duduk..jap. Aku duduk berfikir..lama jugak..tapi sesak tu tetap degil takmo tinggalkan aku…aku tak bleh nak menghalang hati aku dari memikirkan sesak..sesak..huu~mungkin perkataan sesak tu aku boleh kaitkan dengan rindu..Tapi aku tak berani cakap aku rindu..sebab aku tau benda tu menyakitkan lebih2 lagi istilah tue dah lama bersemadi dalam hati aku…..Sangat sesak bila kita mengingati seseorang..entah dia teringatkan kita atau tak….kalau lah dia mengingati kita, kenapa kita selalu rasa seperti dilupakan? Kenapa dia tak mencari kita….atau mungkin dia tak pernah pun terlintas nak memikirkan @ mengingati kita…perkara ni menjadikan aku sesak….Ntah la aku pun tak paham…huhu~apa yang pasti jiwa aku sesak sekarang..

No comments:

Post a Comment