Friday, September 11, 2009

Husshsshhh..BUta??


Ari rabu tue kira2 jam 10 pagi mata kiri aku pedih gilaa..aku pun tak pham..bgn2 ja sakit mata..Ya,Allah baru sedaar aku tido ngn lense?!!eerrghh tak bnapas mbuka lense punya la macam nak cabut bijik mata..arrgh sakit..nak nanges ja..wuu..malam tu aku buka lense blah kanan (aku pun jadilah pirates jap pakai lense blah kiri ja..time ni mata dah start perit dah).Sbenonyee...ari selasa tue lagi mata aku rasa tak selesa..member aku 2,3 org dok tegur "eeh yo..mata ko merah..napa?" Lect pojek akhir aku lak aku tegur.."mgkin, yoyo puas tido smpai mata merah?" ehe..aku senyum kambeng jaa..dlm ati : "kalau pueh tido dah lama aku tak g kelas..melantak tido smpai petang huhu.." (nta la pyakit ni memang makiin gaban..dan aku myusahkan org sekeliling aku ngn pyakit ni huu..sori...) tapi lepas lect aku ckp cmtu kwn2 tegur cmtu dorang msti bt andaian aku sakit mata (sakit mata bjangkit tu pussh!!men jauuuh2~)...

Aku pun tak pasan bila merah tu..erk mksud aku kena bila?jam bpa?yg pasti aku syok ja tonyoh2 mata aku..gosok2 macam mgosok lampu alladdin..haaha..sedar2 mata kabur smacam..pastu org tegur..yo..ko ok?mata merah ja? aku jwb acuh tak auh ja..owh..yaka??(sebab tak pasan pun..huuu) dah tu bila malam selasa time latihan teater pojek akhir..huuu..aku g toilet..oh my GOD!arrkk...mata aku jadi sharingan..eheee..

Malam tu, mlm selasa esok nk rabu pasal tula aku bukan lense blah kanan-sbb yg kena infction kanan dulu..(dah masuk 4kali dah kena..aku ingat2 ari tu 1st time kat membakut progrm kepimpinan,aritu masa kat kg.e g knilik KF, pastu ngn Abah kat hops.Likas,pastu ngn Asmah..) ehee..dah lima kali ka??campur yg nie,...hussh nasib tak buta..kn?dah tue, aku pakai seblah kiri ja..tak sangka lak aku bleh terlelap sekali ngn lense tue..gilaa tol??tu yg aku bgn ari rabu tue sakit gila mata?!!hmm..bgn2 dari tido da jadi ULTRAMAN!merah mata tak terperi..bak delima merah..cissburger kalau merah bibir tak pa la gak..cumil la gak..nie merah mata..aku rasa aku sket lagi nak btukar...

Sengsara doo~bpa jam aku menunggu ari rabu tue..mata kiri aku asek meleleh ja airmata (kanan tak?)sakit yg teramat myebabkn aku tahan sambil tutup mata nak buka kena bdoa byk2..sakit wuuuu~jm 8 mlm baru aku diterbangkan ke Hospital Luyang(eceh..nek motor je pun).

sampai ja billik Dr.bilik no.17 bermula la sesi bdialog antara pesakit dan Dr..


Dr.Luyang : yaa..ayu!!ayuu..ayu kenapa nie?(buat2 mesra alam..pdhal tak knal aku pun)

Yoyo : Eer..mata...sakit..(er..dlm hati pgil YOYO..aku fire karang!)

Dr.Luyang : kenapa bleh jadi cmni ayu?nama pun ayu..org nya pun ayu napa leh sakit mata?

(nak tgolek2 ja aku time tue, kalau bleh buka mata..aku buka mata besar2 hahahaa)

Yoyo : erk..ni..sbb lense...

Dr.Luyang : Nama?Ic?asal?dari mana?bila?bla.bla.bla.Ini ayu mesti suka sekodeng atau mgurat

ni..muka ayu mesti mata tu sk main mata kn?(geramm tol!aku rs cm nk cabut2 ja

misai Dr.tue time 2!aku tak rasa lawak pun xda mood nak ketawa nasib bek

Dr.tue nmpk mcm sja nak attract,spy aku xpikir sgt mata aku sakit time 2..wuuu)

Yoyo : Eh tak la....(meenciik~)

Dr.Luyang : Pelajar UMS ya?amik kos apa?(time ni dia suluh mata aku..adehh perit~wuu nak

nanges doo~)

Yoyo : Teater dan filem. (time ni dia tau aku tak selesa dia suh aku baring, sbb nk check dr

atas dah aku tahan bdn aku tunduk2 ..wuu sakit dia buka mata tu..cian kat mata

aku..wuu~)

Dr.Luyang : oowh nak jadi artis la ni,kan?

Yoyo :..insyaAllah..bleh jgak..(maleh nak jwb tgh sengsaraa~)

Dr.Luyang : (gelak2)..hahaha..betul ni?bgus la ada rupa msti ada bakat..tp betul nak jd plkn?

hahaha..

Yoyo : Dr. tnya bkn2 sy jawab jela..(tak mesra alam btol aku time ni..ehe jaat kan??)

Dr.tu gelak2 ja (aku penampoor karang,tgh sakit nie iskk.iskk..),pastu nurse kat ctu tetiba nyampuk..dik..slama sy pakai lense 10 thn tak penah saya alami mcm ni.(dlm aku yg tgh takde mood tu aku sm[at bcakap dlm ati : itu ngko kak..ini aku huuhu..dah takdir tuhan aku kena infctn nak wat cmne?huuu...) kamu pakai lense yg pakai buang ek?(..ingat ni lampin ka?) "ya..lense utk 3bulan"..........dlm memori aku yg tgh kesakitan time tu,pas amik ja ubat kat kaunter aku cari titis mata dlu..fuuh segar tapi masih perit..sampai ja rumah aku tbaring ja kat bilik..(pelik ada plak mood nak bca komik?ahaha bygkan aku mbaca dgn mata seblah..huuu dasat)

Nasihat pd diri; len kali takmo terlelap ngn lense lg..wuuu....sayangi mata..(ada carrot tak?lobak utk mata??uhh..tak sedapnyaa..sayur lobak??wlaupun aku tahun arnab ..aku tak suka lobak~kecuali jus?)

P/s: Terima kasih Tuhan, aku bsyukur dgn kesakitan yg Engkau beri..skurang2nya aku syukur aku masih punya mata untuk melihat org2 yg aku sayang..kalau pun aku buta, aku bsyukur sbb aku dah menikmati dunia ni bersama org2 yg aku sayangi sebelum buta..baru aku mengerti kedaan mereka yg "buta"..

No comments:

Post a Comment