Monday, February 22, 2010

Masa Berkempen Pilihanraya kat Ip/CD

aku dan botol no.7
Huhu rupanyer aku ada lesung pipit eyh~
owhh botol no.7 kau tetap pujaan hatiku!!
aku dan botolku bersama dimana2 saja~hehehehe
yuuhu~ botol ko bsembunyi kat belakang eyh..takpa biar aku buat tanda hati tanda aku syg botol,kurang sket pcemaran alam..aneh sungguh napala org sukati ja buang botol kat jalan raya,kn?
org tak sedar ke ko byk mnfaat?atau buat2 tak sedar?
syg kewujudan tak disedari..
buktinya ko selalu dibuang merata2..
bila terasa diperlukan utk mghilangkan boring ko disepak2,baling2, dipermainkan dulu baru digunakan utk kepentingan (bila org sedar ko rupanya penting) 
tak sapa pikir perasaan botol..maklumla botolkan benda mati..
jadi perasaan botol selalu dipermainkan
selalu disepah2kan
selalu dipersendakan sesuka hati
sebab botol dianggap kecil dan kosong tak berharga
ehehe aku dan botol ku~
tak pe wahai sang botol!
akan aku junjung tggi kau wahai botol!
tggi melangit melebihi kepalaku
saat seketika
penyorak yg mbingitkn telinga
terpekik tlolong undi~sekian2..
aku tetap bsama botol..
setia mcurah bakti sdaya mampu menaikkan dikau
sebab aku tahu kau mampu memberi air bahagia
dikala org2 haus dahaga..
sebab aku tahu kau memberi manfaat
dikala org2 memerlukan tenagamu 
sebab aku tahu suara dan bunyimu selalu tegas
mungkin mereka melupakan bunyi merdu mu..
wahai botol ajaib dimana kah dikau skg?
ntah dah p mana dah botol tu..
huhu syg kalau la aku simpan,
leh letak guli..kn?
jaat btul org buang botol no.7 aku tu!huhu
dimana..kan ku cari ganti..serupa denganmu~wahai bootol!!!
geng semerah padi~

p/s: luahan hati no.7..hanya aku yg mengerti..

No comments:

Post a Comment