Friday, November 23, 2012

RANDOM


Tempoh hari aku lepak Dataran Blue Wave Shah Alam,
member kelab kereta SAC,Prosboc ada bawa ole-ole dari pahang...
satu bonet kereta penuh durian dan rambutan...!
hoyeehhhh :D

memang layann habehh hahaha
masa balik tue durian tak habis so balik balik 6 biji..

aku dok pikir nak buat apa dgn durian ni,
soo..aku buat la BEE KOH MOY!!
itu dialect hokkien..kalau indonesia panggil Bubur Ketan Hitam,
in english people call it
Black Sticky Glatinous Rice Dessert hahahaha

orang melayu sebut 'Bubur Kacang Merah & Pulut Hitam Durian..!!
tapi Bee Koh Moy xde durian..aku pandai2 je bubuh durian hihi

ingredient bubur ni
sangat senang..
mcm gmbr kat bawah ni je..
cuma aku x snap gmbr garam, gula pasir, dan gula melaka je
 the ingredients
 bubur yang aku letak dlm cawan-dah mcm coffee dah aku tgk haha
topping bubur ni aku buat asing..
aku masak santan,letak pandan, secubit garam dan tepung


muka hepi dapat masak bubur ^_^


No comments:

Post a Comment