Saturday, February 21, 2009

Cuaainya aku~Dompat hilang..

Aku langsung tak sedar purse aku hiiillaang..sebenarnya ini bukan pertama kali berlaku kat aku..dah 2xbenda ni berlaku ..kehilangan pertama terus hilang..kehilangan kedua ni..huhu meh aku ceta dulu..camna...wuwuwu~bayangkan?!!Barang2 berharga,kad atm,bussines card,kad pgenalan..wang saku,gambar parents aku..Smua dalam tue..huhu..aku tak dapat bayangkan kalau smua tuu hilang macam tu jaa..Aargh memang tension gila..iissk.cuainya aku..huhuhu~Addoi aku betul2 tak sedar,tak tau camna bleh hilang..kat mana..bila masa..tak tau..betul2 tak tau..tak sedar…huhuhu~

Alhamdulilah masa jam 11.35 tue ada orang message aku..msg tue tertera cam nie; “plez cll bk,urgent..” masa aku baca message tue aku heran gak apasal tiba2 suh aku call..blum pun sempat nak cll…datang lagi msg..tertera ayat yang buat aku trus call! “Ms.ayu pls cal bk because ur wallet is with me nw..” Tbeliak gak mata aku masa tue..terkejut!Aku heran..camna purse aku bleh ada plak kat dia??Aku buka beg aku..kelam kabut dok selonggar…Sah! Memang positif xda dalam beg…huhuuhu time tue class Dr.Andy..kami sekelas tgh buat prctikal dalam studio S.kadarisman..Msa tue aku trus mintak excuse nk call org yg msg aku..tue,aku gtau gak Dr.Andy pasal purse aku hilang,then dia bagi aku excuse kuar jap,call..Aku apa lagi kelam kabut call.Time call tue, dengar sekali ja sora dah tau budak tu orang cina..Dia cakap bila aku free nak datang ambik purse aku..Aku trus gtau budak tue lepas kelas aku call balik,(aku call punb sebab nak tau kat mana dia terjumpa purse aku tu..mintak confirmation huhuhu~)sebab nak jumpa ska pun dia pun ada kelas..

Dipendekkan ceta aku cadang jumpa dia kat ppib,pas jam3.30 petang.masa on the way g ppib tue…tetiba plak hujan…Adoooi tak menjadik aku jumpa budak cina tue…huhu aku risau gak sebab hujan tak berhenti2..Last2 aku amik keputusan jmpa dia len kali ja..so aku pun niat la dalam hati nak trus g balik kg.C.. kalau huijan tak berhenti lagi..dalam masa yg sama jugak tetiba ntah camna hphone aku plak low baterry,trus terpadam(tak sempat gtau budak cina tue..aku tak jadik amik purse aku hari tu)Huuuuhu aku tension malas nak kusutkan kepala aku terus balik kg.C…Sampai ja kat bilik aku cas hp aku,budak cina tue call aku.Dia cakap dia tggu aku kat foyer ppib.Adduh~aku gtau la masalah cuaca mengekang kedatangan aku kat ppib..Pastu aku gtau aku dah balik kg.C..Budak tue memang baik la huhu dia dah jumpa purse aku, sanggup tolong hantar purse aku kat kg.C..Last2 deal ngan cina tu jmpa kat bus stop kg.C, dan best bila dapat tau rupanya dia pun dok kg.CD. Tuhan ja tau aku punyalah hepi perasaan aku!!!bsyukur sgt masa tu..huhuu~..So dalam masa 10minit kami pun jmpa kat bus stop..Aku Tanya sapa nama budak tu, first dia cakap tak payah lah..Dia cakap yg penting purse aku dah sampai kat aku..Aku terhutang budi ngan budak tue sangat…Masa dia merendah diri tue aku Tanya lagi balik sapa nama dia,pastu Tanya dia tahun brapa?huhu..Dia pun last2 gtau la nama dia “kit” budak 1st year..Huhuhu~alhamdulillah..aku bsyukur sangat kat Tuhan sebab dmpet aku yg hilang ni bleh dijumpai balik..Memang tak sangka aku akan jmpa balik purse aku..huhuuhu~Alhamdulillahh syukur..terima kasih Tuhan…Budak cina tue memang baik hati la..Biasanya kalau orang terjumpa purse nie..dah lama jadik harta sendiri..Alhamdulillah masih ada orang2 yang ikhlas dan jujur rupanya kat dunia nie..huhuhu~Okla jgk..Pas dah double chek takda apa2 kehilangan..Semuanya ada..Buat adik 1st year yang bernama Kit..TERIMA KASIH BANYAK!!!!Aku btul2 terhutang budi kat dia…Ingatkan nasib malang aku berterusan…alhamdulillah…Rupanya..dalam malang tu Tuhan beri aku hikmah disebalik kejadian..Nasiblah jumpa balik….syukur sangat!!!sob…sob..(T-T)

No comments:

Post a Comment