Wednesday, March 4, 2009

Ada satu cerita

Ada satu cerita
Tadi aku bercakap dengan orang tua pencinta alam.Kira orang yang banyak berkongsi cerita2 tentang sesuatu yang best tuk dicerita.hehe..Kata-kata dia mengingatkan aku dengan seseorang yang buat aku rasa nyampah.Aku tau tak bek mengumpat tapi nak wat camna kan??dah tak puas hati sebab dia wat perangai…takdak member nak merungut..heee..cara terbaik luah kat sesaspa yang penah merasa tak puas ati ngan diri dia. Al kisah orang tue adalah orang yang kira ‘glamour’ sebab prangai ‘formal dan kepimpinan dia tuh…’
Aku pelik ar..napa ar dia suka sangat nak tunjuk diri dia hebat sangat@’baik’ sangat??apasal nak hipokrit??Aku teringat kata2 dia dulu..”KADANG2 KITA KENA HIPOKRIT” heessh bila dia dok cakap cam tuh dah buat aku rasa..ada tak kena ja ngan orang nie.…setiap kali ada ceramah atau ada program yang memerlukan dia bercakap..(huh benda paling dia suka la tu) dia kan suka part ‘glamour’ disebabkan kebaikan dan kesopanan dia dan yang paling penting ayat dia yang aku tak bleh lupa bila dia dok cakap diri dialah contoh terbaik mahasiswa..sebab dari dulu sampai skarang dia asek dapat jawatan ketua ja..” benda camtuh pun nak cerita ka??aku tengok cam orang yang gila kuasa jaa bila dia cakap camtuh depan semua plajar..Bila pikir apa yang dia dah buat kat sekolah aku..buat kat member aku..sakit hati gak..yang peliknya cara dia myelamatkan diri adalah ‘berlagak baik..’ konon la..’redha’..(nyampahnya akuuu..)tak sangka ada jugak manusia cam dia?first impression aku selalu ja tepat..first tengok orang ‘formal dan baik ni’…aku rasa cam ada tak kena..huh?konon la tundukkan pandangan bila bercakap..Weh tak payah berlagak alimlah..semua bgantung ngan niat..NAk bercakap kalau niat hany nak be4rcakap buat ja la cam biasa..aku rasa nak ketawa ja bila dia dah start membebel bercskap tentang kemahasiswaan..formaliti..tanggungjawab itu ini..Aku rasa semua orang boleh menilai lah…tak payah dok tunjuk muka konon la buat keja, menjaga kebajikan pelajar..turun padang..Aku nengok cara dia tuh bukan nak turun padang tapi nak menunjukkan muka tunjuk diri dia ‘hebat’..huuu~kan dia glamour..sebab kuasa yang dia pegang sekarang..Aku malas nak tegur sebab aku rasa tak berbaloi aku becakap ngan orang cam niee..Buang masa..tue ja.The End.

No comments:

Post a Comment